סוגים של כלי עבודה לאינסטלציה

על-מנת לבצע עבודות אינסטלציה באופן מקצועי וגם יעיל, נדרשים כלי עבודה איכותיים. בין השאר כוללים כלי עבודה לאינסטלציה חותכי צינורות, מפתחות צינורות, מכונות הברגה, ציוד לפתיחת סתימות ועוד, וכדאי כמובן לרכוש אותם אך ורק בחנות שמציעה ללקוחותיה השונים גם מבחר רחב של אפשרויות בכל קטגוריה וגם שירות מקצועי שיבטיח קנייה של הכלים המתאימים ביותר עבור כל צורך.

מפתחות צינורות

בכל חנות אינסטלציה מפתחות צינורות הם בין כלי העבודה הבסיסיים והנחוצים ביותר המוצעים לקהל הלקוחות – האינסטלטורים (וגם מי שלא נרתע מעבודות אינסטלציה אצלו בבית, שהרי ישנן פעולות בסיסיות יחסית שאותן כל אחד כמעט יכול לבצע גם בכוחות עצמו).

סוג אחד של מפתחות צינורות הוא מפתחות שרשרת – מפתח צינורות שמיועד לשימוש במקום צר, למשל בצמידות לקיר או כשישנם צינורות רבים אחרים מסביב לצינור אותו רוצים לפתוח.

במקרים אלה, השרשרת נכרכת סביב הצינור שרוצים לפתוח ואז ניתן בעזרת הידית לשחררו בקלות וביעילות.

הפרמטרים לפיהם בוחרים מפתחות שרשרת, ומפתחות צינורות בכלל, הם המשקל של המפתח (משקל כבד מדי הופך את השימוש בו למסורבל ומעייף יתר על המידה), כושר התפיסה והקוטר של הצינורות שניתן לפתוח איתו, וכמו בכל מקרה של כלי עבודה לאינסטלציה חשובה גם האחריות שניתנת על כל מפתח ספציפי שאתם שוקלים לקנות.

חותכי צינורות

ציוד אינסטלציה הכרחי נוסף הוא חותכי צינורות, שהרי חלק בלתי נפרד מעבודות האינסטלציה הוא לחתוך מתוך הצינורות הקיימים מקטעים שכבר אינם ממלאים את תפקידם ופוגעים בתפקוד מערכת האינסטלציה באופן כללי.

חותכי צינורות נחלקים למספר סוגים, בהתאם לחומר שממנו עשוי הצינורות שהם מסוגלים לחתוך – חותכי צינורות פלסטיק, חותכי צינורות מתכת, חותכי צינורות נחושת וחותכי צינורות נירוסטה.

כשמגיעים אל חנות חומרי בניין על-מנת לקנות חותך צינורות חשוב גם לשים לב לקוטרי הצינורות שמתאפשר לחתוך עם כל דגם: כך למשל עבור צינורות פלסטיק ישנם חותכים שמתאימים לצינורות דקים יחסית (עד אחד ורבע צול), כאלה המתאימים לצינורות של עד 2 צול וכאלה המיועדים גם לצינורות עבים אף יותר של 4-6 צול.

מכשירי קונוס לצינורות נחושת

חנות אינסטלציה מציעה גם מכשירי קונוס לצינורות נחושת – מכשיר מיוחד המתכוונן לעובי צינור הנחושת ומאפשר לבצע הפשלה והרחבה במהירות וללא מאמץ כמעט.

מכונות לכיפוף צינורות

כשקונים מכונה לכיפוף צינורות חשוב במיוחד להקפיד על עמידות גבוהה, כך שהמכונה תבצע את הכיפופים הנדרשים בצינורות בדייקנות וללא פגמים לאורך זמן רב, ותעבוד היטב גם לאחר שכבר כופפתם לא מעט צינורות.

כלי עבודה לאינסטלציה נוספים

כלי עבודה נוספים שמשמשים אינסטלטורים הם רתכות (עם הציוד הנלווה אליהן), מכשירים ידניים לפתיחת סתימות בצנרת, ספירלה חשמלית לפתיחת סתימות, מכונת הברגות (כולל מכשירים הידראוליים לחירוץ צנרת ורולים לצינורות קטנים או גדולים), מוטות ביוב (לפתיחת סתימות בביוב), מצלמות תרמיות ובורוסקופים שמאפשרים איתור נזילות ובעיות בצנרת מבלי לפתוח קירות או רצפות, וישנם עוד.

מאחר שמדובר בכלי עבודה יקרים יחסית, חשוב במיוחד להקפיד ולרכוש אותם רק לאחר סקר שוק מקיף והתעמקות, כך שתגיעו לציוד האיכותי ביותר, המתאים ביותר לצרכים שלכם ובמחיר המשתלם ביותר.

האם כדאי לרכוש כלי עבודה של מותגים מוכרים?

כשמחפשים כלי עבודה לאינסטלציה נתקלים במגוון רחב יחסית של אפשרויות, חלקן של יצרנים מוכרים ובעלי שם כמו ביילי (Bailey) או רידג’יד (Ridgid) לצד אחרים של יצרנים פחות ידועים.

באופן טבעי כלי עבודה של מותגים מוכרים זוכים לעדיפות, שכן הם נהנים מאמינות גבוהה יותר בעיני הלקוח, אבל יצרן שאינו מוכר הוא לא בהכרח פחות איכותי, ולכן כדאי להגיע לחנות לציוד וכלי אינסטלציה שמקפידה על מבחר רחב ויושרה מלאה – כך שאנשי הצוות שלה יעזרו לכם למצוא את מה שהכי מתאים לצרכים שלכם.

Skip to content