עיצוב מקלחות ב-2017 – כל החידושים סביב מקלחות מעוצבות

פעם, ולא לפני המון שנים אגב, המושג “עיצוב מקלחות” היה נשמע כמו מדע בדיוני או תחביב של מיליארדרים מוזרים בלבד. ברוב הבתים בישראל המקלחת נראתה בדיוק אותו דבר, המחשבה הייתה אך ורק פרקטית ובהתאם חדרי הרחצה היו משעממים למדי וממילא היינו מבלים בהם זמן קצר מאוד ולא מצפים לחוויה נעימה או מפנקת.

אבל העולם משתנה. אנחנו עובדים קשה – ורוצים גם ליהנות מהחיים ולזכות בזמן איכות נעים גם תוך כדי מקלחת ובחדר האמבטיה באופן כללי.

בהתאם, מוקדשת יותר ויותר תשומת לב, ואיתה גם משאבים אחרים, לטובת מקלחות מעוצבות שלא רק ינקו אותנו אלא גם ימלאו אותנו באנרגיות הנכונות ובנחת רבה, ואם גם אתם רוצים לזכות במקלחת מעוצבת ומרשימה כדאי לכם להכיר את הטרנדים החדשים שמובילים את התחום ב-2017.

ירוק עמוק וטרקוטה

הצבעים השולטים ב-2017 בתחום העיצוב באופן כללי ובמיוחד במסגרת עיצוב מקלחות הם הירוק והטרקוטה.

הירוק, ובפרט הגוונים העמוקים שלו, הם חלק ממגמה כוללת של חיבור לטבע והכנסתו גם אל מרחבי המגורים שלנו, למשל בעזרת צמחיה רבה, כשגם בחדר הרחצה כדאי למקם עציצים שמתאימים לתנאים השוררים בו.

צבע הטרקוטה מבצע קאמבק ב-2017, כשהיתרון העיקרי שלו הוא שגם מקלחות מודרניות, שלפעמים נתפשות כקרירות ומנוכרות, מקבלות בזכותו מראה חמים ואינטימי.

גישה נוספת שעשויה להתבלט בתחום עיצוב המקלחות ב-2017 היא הסקנדינבית, שכבר מעוררת עניין רב בתחומי העיצוב השונים בשנתיים האחרונות. הבסיס של העיצוב הסקנדינבי הוא רקע לבן שמשדר פשטות וניקיון, ואיתו גוונים כחולים בהירים ואפורים חיוורים, וכן מינימליזם שיוצר חלל אוורירי. העיצוב הזה עלול לשדר קור, ולא מתאים לכל אחד, ואם בוחרים בו כדאי להוסיף לחדר הרחצה חומרים חמימים ובפרט עץ, שמהווה גם הוא חלק מהעיצוב הסקנדינבי.

למה כדאי להעדיף מקלחונים עגולים?

אנשי מקצוע מנוסים בתחום של שיפוץ מקלחות מספרים שב-2017 מסתמנת עלייה משמעותית בביקוש למקלחונים עגולים.

מקלחון עגול אולי נתפש כפחות פרקטי וככזה שמבזבז שטח יקר, אבל עם תכנון נכון הוא משתלב היטב בכל חדר רחצה, גם גדול וגם קטן, ומעבר לחזות הייחודית והמעניינת, הקווים המעוגלים מעוררים אנרגיות של רכות ונועם כך שכל מקלחת הופכת ליותר משמחת.

אילו ברזים כדאי להוסיף למקלחת מעוצבת?

מקלחות מעוצבות הולכות טוב עם ברזים מעוצבים, וגם לאביזרים הקטנים (למשל מחזיק ראש המקלחת) השפעה על המראה של המקלחון כולו.

ההמלצה היא על פריטים שמתאפיינים בקווים ישרים, או מעוגלים אבל בעדינות, שמשדרים ניקיון ויוקרה, וכן על ברזים בעלי מראה מבריק ומרשים.

גאדג’טים עבור מקלחות מעוצבות

עוד טרנד בולט ב-2017 בתחום עיצוב המקלחות הוא הוספת גאדג’טים שונים למרכיבים הבסיסיים שיש בכל מקלחון.

דוגמה פופולרית במיוחד היא רמקול בלוטות’, כמובן עמיד למים ועם ואקום, כך שתוכלו לשמוע מוזיקה תוך כדי שאתם מתקלחים וגם לעשות את מה שכולם עושים במקלחת – לשיר בכיף בלי לדאוג שמישהו יעיר לכם שאתם לא בדיוק מתאימים לדה ווייס…

טרנד נוסף הוא מכשיר מסאז’ לקרקפת, שלא רק מפנק אלא גם משפר את החשיבה בזכות הזרמת דם טובה יותר באזורים השונים של המוח, ולמי שאוהב את המקלחות שלו מוארות וססגוניות כדאי לשקול הוספת ראש מקלחת עם תאורת לד מתחלפת (בדרך כלל בין 7 צבעים שונים) שהופכת כל רחצה למסיבה.

כדאי אגב לדעת שבתחום עיצוב הבית באופן כללי אחד הטרנדים הבולטים ב-2017 הוא יצירת אזורים נטולי מסכים וטכנולוגיה, כדי להעניק לבני הבית הפוגה מכל הגירויים האינסופיים שממטירים עלינו האינטרנט וכל ערוצי הטלוויזיה, אבל דווקא במקלחון, שמהווה מקום מרגוע, וגם עכשיו הוא בהחלט כזה, כדאי לשקול את הוספת הגאדג’טים שהופכים את המקלחת למהנה יותר – רק לא לשכוח שמחיר המים בימינו גבוה מאוד וגם אם ממש כיף לא כדאי להתקלח במשך שעות…

לא לשכוח את הפן הפרקטי

אין ספק שהחלק הכיפי של תכנון ועיצוב המקלחת הוא המשחק בצורות, צבעים, גאדג’טים ושאר תוספות מלהיבות, אבל במקביל מומלץ לא לשכוח את הצד הפרקטי.

בהתאם חשוב למשל להקפיד על ריצוף מקלחות כך שיהיה הבדל גובה מסוים (לפחות 6 מ”מ) בינן לבין ריצוף חדר האמבטיה כולו. בלי הבדל כזה כל מקלחת עלולה להסתיים בהצפה של חדר הרחצה, וחבל.

בנוסף, כדאי לוודא שכל המרכיבים של המקלחת – המקלחון עצמו, הברזים, האינטרפוץ וכו’ – עומדים בכל התקנים העדכניים. בדרך זו תוכלו ליהנות ממקלחת מעוצבת ומודרנית שתשרת אתכם נאמנה במשך שנים רבות רבות ותבטיח מקסימום נחת בכל פעם שתיכנסו אליה.

Skip to content